분야별 도서

상품 썸네일

돋보기
  • 페이스북
  • 구글
  • 트위터
  • 카카오톡

최신 행동수정

저자 : Raymond G. Miltenberger | 역자: 안병환, 윤치연, 이영순, 이효신, 천성문 | 출간 연도 : 2017

ISBN 9788999713781 (8999713784 )
가격 28,000원
저자 Raymond G. Miltenberger
역자 안병환, 윤치연, 이영순, 이효신, 천성문
출간 연도 2017
6
페이지 624쪽
크기 188x255
판매처 학지사
자세히보기
  • 판매처학지사
  • Tel1544-1900
  • Fax02-324-2329

* 교재는 판매처를 통해 구매하실 수 있습니다.

닫기
원서 ISBN 9781305109391
책소개 목차 저자정보 오탈자
6판은 5판의 장점을 유지하면서 독자들의 지적 사항을 다루었으며, 행동수정에 관한 최근 연구를 소개하고 있다.
 전 판과 마찬가지로 6판의 목적은 행동의 기본 원리들을 통해 독자로 하여금 환경이 인간행동에 어떠한 영향을 미치는가를 이해하도록 하고, 행동수정 절차들을 통해 인간행동을 변화시킬 수 있는 전략들을 배우도록 하기 위함이다. 이 교재는 비교적 짧은 25개 장으로 나누어져 있지만, 각 장에는 원리와 절차에 대한 충분한 정보를 담고 있다. 또 이 교재는 행동수정, 응용행동분석, 행동관리 등의 과목용으로 한 학기 동안 사용할 수 있다.
 이 교재의 내용은 개론 수준으로 쉽게 설명되어 있어 사전 지식이 없는 독자들도 잘 이해할 수 있을 것이다. 또한 이 교재는 인간의 행동을 관리하기 위한 행동수정 절차를 사용해야만 하는 인간서비스, 교육 혹은 재활에 종사하는 사람에게 유용할 것이다.

역자 서문 

저자 서문

 

제1장 행동수정에 대한 개관

 

제1부 행동변화 측정

제2장 행동 관찰과 기록

제3장 그래프 작성과 행동변화 측정

 

제2부 기본 행동원리

제4장 강화

제5장 소거

제6장 벌

제7장 자극통제: 식별 및 일반화

제8장 수동적(반응적) 조건형성

 

제3부 새로운 행동형성 절차

제9장 행동형성

제10장 촉구와 용암

제11장 행동연쇄

제12장 행동기술훈련 절차

 

제4부 바람직하지 않은 행동 감소 및 바람직한 행동 증진 절차

제13장 기능평가를 통한 문제행동 이해

제14장 소거의 응용

제15장 차별강화

제16장 선행통제 절차

제17장 벌: 타임아웃과 반응대가

제18장 정적 벌 절차와 윤리적 문제

제19장 일반화 전략

 

제5부 기타 행동변화 절차

제20장 자기관리

제21장 습관 바꾸기 절차

제22장 토근경제

제23장 행동계약

제24장 두려움 및 불안 감소 절차

제25장 인지행동수정

 

용어 해설

참고문헌

찾아보기

 

 

  • 1. Introduction to Behavior Modification.
    2. Observing and Recording Behavior.
    3. Graphing Behavior and Measuring Change.
    4. Reinforcement.
    5. Extinction.
    6. Punishment.
    7. Stimulus Control: Discrimination and Generalization.
    8. Respondent Conditioning.
    9. Shaping.
    10. Prompting and Transfer of Stimulus Control.
    11. Chaining.
    12. Behavioral Skills Training Procedures.
    13. Understanding Problem Behaviors through Functioning Assessments.
    14. Applying Extinction.
    15. Differential Reinforcement.
    16. Antecedent Control Procedures.
    17. Using Punishment: Time-out and Response Cost.
    18. Positive Punishment Procedures and the Ethics of Punishment.
    19. Promoting Generalization.
    20. Self-Management.
    21. Habit Reversal Procedures.
    22. The Token Economy.
    23. Behavioral Contracts.
    24. Fear and Anxiety Reduction Procedures.
    25. Cognitive Behavior Modifications.

    • This edition has been updated throughout with recent references.
    • Quizzes are placed at the end of the book on color-tabbed and perforated pages so that they can easily be removed, completed, and submitted.
    • The chapters on behavioral principles (Chapters 4–8) and procedures (Chapters 9–25) include a "For Further Reading" feature. Each of these features identifies and briefly describes one or more interesting articles relevant to the chapter content, and provides citations. Instructors can assign these articles for extra credit or when more advanced students are using the textbook.
    • The text's unique organization is based on the principle that students better understand the procedures of behavior modification after first learning the fundamental principles. Chapters 4–8 review the principles underlying operant and respondent behavior, while Chapters 9–25 discuss the application of these principles.
    • Miltenberger presents a wide variety of examples using different populations in multiple settings-including college students, school-age children, and people with developmental disabilities-providing a uniquely wide lens through which to consider behavior modification principles.
    • "Application Exercises" at the end of each procedures chapter (Chapters 2, 3, and 9–25) provide real-life cases followed by questions that ask students to apply the procedures that are described. "Misapplication Exercises" follow each of the "Application Exercises," providing case studies that ask students to analyze what's wrong with the procedure being applied to the case. Answers to both sets of exercises appear in the Instructor's Manual.
    • "Self-Assessment Questions" throughout the text are designed to help students assess their understanding of the material by giving them the chance to work with familiar, everyday examples of behavior from tables. In most cases, answers are presented immediately following the question.
    • Chapter-opening questions, which relate to topics that will be covered, are paralleled in the chapter summaries to reinforce students' review and retention of the material.
    • "Practice Tests" appear at the end of the chapters, with page references for easy review. End-of-chapter quizzing also includes three fill-in-the-blank quizzes, each containing ten items.
    • Numerous clinical and research examples in the application chapters show how principles work in practice.
    • This text offers extensive coverage of antecedent control procedures for increasing or decreasing target behaviors, including such topics as response effort, competing behaviors, establishing operations, and how to manipulate these to influence a target behavior.
    • Raymond G. Miltenberger received his Ph.D. in Clinical Psychology in 1985 from Western Michigan University. He is currently a professor and director of the Applied Behavior Analysis Program at the University of South Florida. Dr. Miltenberger conducts applied behavior analysis research with his students and publishes widely in the areas of sports and fitness, functional assessment and treatment of behavioral disorders, and self-protection skills training. He utilizes behavior modification in clinical work with children and individuals with intellectual disability.